Golden Gate Bridge

9. června 2014 v 12:46 | Terry
Když byl tento nejdelší visutý most na světě 27. května 1937 zprovozněn a tím bylo spojeno San Francisco s Marin County, byly umlčeni i ti nejzarytější pochybovači, kteří po celou doby jeho výstavby tvrdili, že je takováto stavba zhola nemožná. Samozřejmě, že výstavba takovéhoto mostu s sebou nesla mnoho úskalí, po čtyři léta, museli bojovat dělníci proti přílivu, mořským proudům a husté mlze. Nakonec byl tento velikán s úctyhodnou délkou 2730 metrů přeci jen dokončen a nyní je neodmyslitelnou součástí San Francisca.

Most je prací konstruktéra Josepha Strausse, jehož poradcem byl architekt Krviny Morrow, který je tvůrcem designu, jehož prvky se nesou ve stylu Art-Deco. Po celých dvacet let si most držel celosvětové prvenství, jako most s největším rozpětím na světě - 1280 metrů dělí od sebe oba mostní pilíře, které za přílivu ční do výšky 227 metrů. Nejobtížnější část prací si vyžádala stavba jižního mostního pilíře. Dělníci museli pracovat na vlečných člunech a budovali železobetonovou šachtu pro upevnění pilíře, zatímco s nimi sem a tam smýkaly obrovské přílivové vlny.

Práce na mostě rozhodně nebyla pro strašpytli, když oba pilíře stáli museli dělníci balancovat na vysutých lávkách a montovat drátěná lana. Každé z lan se přitom skládá z 27 572 jednotlivých drátěných pramenů a celkový průměr spleteného lana činí 91 centimetrů. Každé z jednotlivých lan musí nést vertikální zátěž v množství 95 miliónů kilogramů a kotevní kvádry, jež jsou umístěny na každé straně pobřeží musí odolávat zatížení 28, 5 miliónů kilogramů. Celé dílo váží 887 000 tun a obě věže drží pohromadě 600 000 nýtů. Poslední nýt měl být z ryzího zlata, ten kvůli své měkkosti při nýtování vyletěl a ztratil se v moři a byl nahrazen normálním nýtem.

Už od první chvíle nesl most svou typickou červeno oranžovou barvu. Tyto barvy se užívají na ocelové konstrukce, protože obsahují směs olova, která brání korozi. Tato jasná barvy také poskytuje mostu výhodu během častých mlh, které zde panují a pomáhá k jeho lepší viditelnosti.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.